אשראי ומימון תקנון צור קשר מאמרים וכתבות מלאי רכבים מפת הגעה אודות דף הבית
מורשה דלק מוטורס
מבחן המיניוואנים

ארבעת הרכבים מוגדרים כמיניוואנים להסעת שבעה נוסעים, את כולם אפשר לרכוש במחירים שנעים בין 155-158,000 ₪.

מבחינת המדדים הפיקאסו היא הארוכה ביותר בממדיה בחבורה, והוורסו הוא הקצר מבינהם, אך ההבדלים הם אינם משמעותיים. גם מבחינת המשקל כולם שוקלים בסביבות טונה וחצי, בהפרשים לא גדולים של עשרות ק"ג פחות או יותר.

במבחן זה בדקנו והשוונו פרמטרים חשובים, אשר יעזרו לכם להגיע להחלטה איזה רכב יענה על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר ויהיה הכי יעיל ושימושי, כגון: נוחות נסיעה, צריכת דלק, מרחב פנימי ושימושיות (גודל תא מטען, מס' תאי אחסון, נוחות קיפול המושבים).

 

טויוטה וורסו GLI מנוע 1.8

בנסיעה :

מגיעה ברמת גימור אחת GLI ובנפח מנוע 1800 ליטר בעל הפעלת שסתומים מתקדמת Valvematic. יתרון בולט בטויוטה הוא שצריכת הדלק ופליטת המזהמים ברכב היא יחסית נמוכה, הדירוג הירוק שלו מגיע לרמה 5 .

צריכת הדלק של הטויוטה זהה לפיקאסו, וקצת פחות טובה מזו של הטוראן החסכונית. מבחינת המתלים הוורסו פחות מוצלח ודורג יחסית נמוך מבחינת ספיגת מהמורות וטילטולים.

המנוע של הטויוטה מגיע עם הספק של 147 כ"ס וזאת בזכות השימוש בתיבה רציפה מונעת שרשרת. שילוב זה מעניק לוורסו את פליטת ה Co2 הנמוכה ביותר.

מבחינת נהיגה המנוע של הוורסו חלק וגם שקט ביותר מבין הארבעה בחבורה, בשיוט רגוע הוא עושה את העבודה בלי מאמץ ותוך שיתוף פעולה טוב מצד התיבה הרציפה.

 עיצוב פנימי וחיצוני :

מבחינת המרחב הפנימי הוורסו אינו גדול במיוחד, למרות שבסיס הגלגלים שלו הוא הארוך ביותר מבין הארבעה, אורכו 278 ס"מ. תא המטען אינו גדול יחסית ומציע רק 155 ליטרים כאשר המושבים האחוריים נמצאים בשימוש, אך רצפת התא מטען מתרוממת וחושפת תא נוסף היכול לשמש לאחסון פריטים.

שלושת המושבים בשורה האמצעית הינם נפרדים וחסרים לו משענות יד וידיות אחיזה.

מבחינת ראות, במושבים האחוריים הראות החוצה לקויה ולכן כל מי שישב מאחור לא יוכל להינות מהנוף במהלך הנסיעה.

הוורסו מציעה כמות נאה של מחזיקי כוסות ובקבוקים, מתחת למשענת היד בין שני המושבים הקדמיים וגם בדלתות. במושבים מאחור בשורה השנייה מחזיקי הכוסות נמצאים במגשים המתרוממים מגב המושבים הקדמיים.

לסיכום, קשה לנו להתלהב מהוורסו, היתרון העיקרי שלה הוא הנסיעה השקטה והחלקה, צריכת הדלק הנמוכה יחסית ושהיא ידידותית לסביבה.

 

 מאזדה 5

המאזדה 5 היא המיניוואן הנמכרת ביותר בישראל, מגיעה בנפח מנוע 2000 ליטר עם תיבת 5 הילוכים ושתי רמות גימור – אקסקיוטיב ולקשרי.

בנסיעה:

המאזדה 5 דורגה במקום הראשון מבחינת נוחות נסיעה, גם בסביבה עירונית וגם מחוץ לעיר, כמובן שהנוחות לא באה על חשבון היכולת הדינמית.

מבחינת ביצועים המאזדה 5 במקום טוב באמצע, כשהיא מותירה מאחור את הוורסו בפער קטן. המאזדה היא בעלת נפח המנוע הגדול ביותר מבין הארבעה, היא מגיעה בנפח מנוע 2000 סמ"ק עם הספק של 145 כ"ס, ולכן גם צריכת הדלק שלה היא הגבוהה מבין הארבעה. כאשר ההבדל הינו ליטר עד ליטר וחצי דלק יותר לכל 100 ק"מ.

עיצוב פנימי וחיצוני:

המיניוואן הזה לא מיועד או מסוגל להכיל 7 נוסעים, אלא אם הנוסע השביעי הינו ילד קטן ומרחק הנסיעה הינו קצר.

המאזדה 5 מיועדת ל 6 נוסעים, כאשר ישנו מושב נוסף אשר נשלף מתוך אחד המושבים בשורה האמצעית. אך במידה ואתם מסתפקים ב 6 מושבים המאזדה 5 היא המועדפת מבין הארבעה. שני המושבים מאחור מרווחים, ומבין הארבעה המאזדה 5 היא היחידה שיכולה לאכלס בקלות מבוגר ממוצע.

יתרון משמעותי נוסף שיש למאזדה 5 הם דלתות ההזזה האחוריות המאפשרות גישה נוחה לשורה השניה והשלישית. הדלתות הקדמיות מספקות מקום לבקבוקים, באזור הנהג ישנם תאי איחסון נוחים ולנוסעים בשורה האחורית יש מחזיקי כוסות.

המושבים האחוריים מתקפלים ונפתחים באופן פשוט וקל, ומשיכה בלולאה לשחרור והמושב מתקפל ויוצר רצפה שטוחה. משיכה נוספת פותחת חזרה את המושב – המאזדה פה מנצחת בלי פטנטים מתוחכמים במיוחד.

בצד הפרקטי המאזדה 5 לוקה מעט בחסר. תא המטען קטן יחסית, גודלו 112 ליטרים, כך שתזדקקו לנצל לעיתים קרובות את נוחות הקיפול של המושבים האחוריים. מבחינת תאי איחסון, חסרים תאים בדלתות ההזזה, לעומת זאת קיימים חלונות נפתחים בדלתות, שזה יתרון גדול. ברמת הגימור הנמוכה בין השתיים לא קיימת בקרת אקלים, שלא לדבר על מזגן מפוצל מאחור.

לסיכום, המאזדה 5 מרווחת ונוחה, החיסרון העיקרי הוא שמבחינת מיניוואן היא יכולה להכיל 6 נוסעים.

 

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

בנסיעה:

גירסה זו של הפיקסו מגיעה במנוע 1.6 ליטר ותיבה רובוטית (קיימת גירסה יקרה יותר עם תיבה אוטומטית רגילה), עם הספק של 150 כ"ס.

הפיקאסו הביס את כל מתחריו במבחני התאוצות ועשה זאת תוך השגת צריכת דלק שהיתה טובה רק קצת פחות מהטוראן, שהוא המנצח בקטגוריה זו.

בסעיף המתלים לא נמצא את נוחות הנסיעה המפנקת . בנוסף, רעש הצמיגים מוגזם ופוגע בשלוות הנסיעה.

עיצוב פנימי וחיצוני:

מבחינה חיצונית הושקעה בסיטרואן מחשבה רבה ביצירת שטחי זכוכית גדולים ולכן מבחינת טיולים הפיקאסו נחשב למיניוואן הטוב ביותר.

יתרון גדול ומאוד פרקטי שקיים בסיטרואן הם סוככי השמש הקדמיים, הם נעים קדימה ואחורה על מסילה, כשאתה רוצה יש חלון קדמי ענק, ממש גג שמש, וכשצריך הסוככים נעים קדימה ומונעים מכת שמש מוגזמת. מצד שני, פקדי המזגן נפרדים גם לנוסע וגם לנהג. הפקדים מוצבים בנפרד משני צידי הדשבורד מימין ומשמאל, כאשר זה של הנוסע ממוקם הרחק מימין ומחוץ להישג ידו של הנהג היושב חגור במקומו – וזה של הנהג ניתן לתפעול רק ע"י הנהג עצמו. ברמת הגימור הנמוכה SX לא קיימים פתחי מזגן למושבים האחוריים.

דבר נוסף הוא בורר ההילוכים אשר סיטרואן מיקמה אותו בגירסה ממוזערת בצמוד להגה – לא יעיל ולא נח.

גם על ההגה עצמו מס' המתגים מוגזם , והגימיק של מרכזו שאינו מסתובב עם גלגל ההגה גורם לתחושה שמשהו לא תקין שם.

בתוך התא נוסעים נמצא עיצוב מקורי וחדשני, מאחורי ההגה קיימים משוטים ארוכים לצורך תפעול ידני, בניגוד לוורסו כאן הם קבועים ואינם נעים עם ההגה.

יתרון נוסף הוא ריבוי התאים בקדמת התא. הפיקאסו הינו המיניוואן הגדול ביותר מבין הארבעה מבחינת ממדים מלבד בסיס הגלגלים, אך דבר זה אינו משפיע על מרחב הפנים.

שבעת המושבים מתופעלים אך צפופים יחסית, כולם זזים ומתקפלים בנפרד. המושבים האחוריים אינם מרווחים מספיק לעומת המאזדה ואינם נוחים מספיק, אם כי הם מתברכים בתאי אחסון ומחזיקי כוסות צמודים.

הגישה למושבים האחוריים פחות נוחה מאשר במאזדה 5 , אך הם מתקפלים בקלות.

לסיכום, הסיטרואן אינה מרווחת מספיק והנסיעה שלה לא מפנקת, אבל מצד שני , היא מאובזרת היטב ובעקבות העיצוב החיצוני והחלונות הגדולים, הראות החצונית מעולה והיא נחשבת למתאימה ביותר לטיולים.

 

פולקסווגן טוראן

בנסיעה :

הטוראן אינו קטן מהמיניוואנים האחרים כאן וגם לא קל מהם, אבל הוא מרגיש כאילו כן. בכל הקשור לתחושות בזמן נסיעה זכה הטוראן לדירוג נמוך יחסית : המתלים קצרי המהלך גורמים לחבטות ולטלטלות במהלך הנסיעה, במיוחד בסביבה עירונית בעלת אספלט.

היתרון החזק ביותר של הטוראן הוא ההנעה. המנוע ה 1.4 ליטר TSI "טווינצ'ארג'ר" והשילוב שלו עם תיבת DSG הוא הרכב מנצח במבחן זה.

מבחינת ביצועים נטו היא פחות טובה מהפיקאסו, צריכת הדלק היא הטובה מכולן ותיבת ה DSG מספקת את הסחורה הרגילה שלה בלי השטיקים של התיבה הרובוטית עם המצמד הבודד.

עיצוב פנימי וחיצוני :

הטוראן מאבד נקודות בכל הקשור לתפעול המושבים. משענות הראש של השורה האחורית מפריעות לקיפול אותם מושבים כאשר הן נלחצות אל גב המושבים בשורה השניה – מה שמחייב להזיז את אותם מושבים מפריעים קדימה, לפחות שניים מהם. מרחב הפנים סביר ואף מפתיע, תחום הכיוון גדול במיוחד למושבים הקדמיים – יתרון לגבוהי קומה – ומקום טוב גם בשורות שמאחור. הישיבה במושב האחורי נמוכה מדי אך כתוצאה מכך מרווח הראש טוב מהממוצע. השורה האמצעית מאובזרת במגשים מתקפלים וישנם מספיק מחזיקי כוסות מפוזרים בתא.

הטוראן מוצע במספר רמות גימור, זו שבחנו  היא היקרה ביותר "הייליין" , העולה 190,000 ₪. הגירסה הזולה אינה שונה מבחינה מכנית אלא מבחינת אבזור וגימור.

לסיכום, הטוראן היא חסכונית בצריכת הדלק, אך לא מרווחת מספיק ומעוצבת מבפנים בצורה לא מספיק פרקטית ונוחה.

 

הדירוג !!!

במידה ואתם מסתפקים בשישה מושבים אז הבחירה היא חד משמעית מאזדה 5 , היא פרקטית, נוחה ובעלת יכולות דינמיות. מאחר וזהו מבחן למיניוואן בעל 7 מקומות המאזדה 5 יוצאת מהתמונה.

את הוורסו היינו מדרגים במקום אחרון,לגבי השניים הנותרות הבחירה היא יותר קשה . יחידת ההנעה של הטוראן מקנה לפולקסווגן יתרון ברור, אבל הפיקאסו הייחודי והחדשני יעשה לך הרבה יותר טוב לאחר שתתרגל לתיבה הרובוטית. כך שאם אתה זקוק לשיבעה מושבים הבחירה היא סיטרואן.

 

 להודעות ומבצעים נוספים >> 
מאמרים וכתבות
סייברסרב בניית אתרים מכירת רכב קניית רכב טרייד אין מאזדה פורד רכבים למכירה רכישת רכב 2009 © כל הזכויות שמורות לטופ טרייד מוטורס בע"מ